20 Haziran 2010 Pazar

Türkiye'nin en iyi kırmızı şarapları?


Vedat Milor'un yazısı beni gerçekten çok mutlu etti. O yorumları yapabilecek kadar bilgim olmasa da, demek ki ben de bir şeylerin farkındaymışım diyebildim kendi kendime.

İşte o yazı!

Bu da kafası karışık bir tüketici olarak benim geçen hafta yazdığım bir post;

Yerli şarabı özet geçiyorum,

onlarca marka, yüzlerce ürün ve kalite ile hiç alakası olmayan bir fiyat skalası. tüketiciye o kadar büyük saygısızlık var ki, yerli şarabı tamamen bırakasım var. fiyatlara yetişemiyorum.

Bu arada bu da Vedat Milor ve testi yapan ekibin listesi;

2006 Corvus Corpus-87.2
2008 Kavaklıdere Pendore Boğazkere-86.8
2005 Corvus Cruturk-86.2
2004 Kavaklıdere Prestige Boğazkere-86
2007 Sevilen Centum Shiraz-85.6
2008 Kavaklıdere Pendore Öküzgözü-85.4
2008 Kavaklıdere Pendore Syrah-85.2
2008 Melen Manastır Syrah-85.2
2007 Sevilen 900 Cabernet Sauvignon-85.2

Yazıyı okursanız şu lafa özellikle dikkat;

Maalesef ülkemizde fiyat konusunda da herhangi bir standart gelişmiş değil. Yani fiyatları belirlemede kaliteden çok işin reklamı ön plana çıkıyor. Fiyatı 20 TL’nin altında olan bir şarabın 100 TL üstü şarapların çoğundan yüksek puan alması bize bunu düşündürttü.

Pekiyi, fiyatı 20 liranın altındaki iyi şarap hangisi olabilir? Benim adaylarım sevilen merlot ve corvus karga. Her şeyi denemedim ama ucuza meyilli olduğumdan ötürü, bu gurubu üst guruptan daha iyi biliyorum elbette...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder