8 Haziran 2010 Salı

Nedir bunlar?



ham ceviz... peki ne işe yararlar? ceviz tatlısı olurlar. yani umarız ki... ilk denememiz olacağından ötürü sonuçları kestiremiyoruz. ama bu işinde hikayesi var tabii, şu şekilde;

büyükada'da yürürken gözüme bir ceviz ağacı takıldı. "ceviz mevsimi neydi?" diye sordum kendime. hafızam beni yanıltmıyorsa ekim ayında falan, çocukluğumun geçtiği acıbadem'deki ceviz ağaçlarına dalardık. o zaman bu gördüklerim, evet... evet evet.. ham ceviz olmalıydı ve ceviz tatlısı için cevizin ham olarak toplanması gerektiğini öğreneli çok olmuştu.

PEKİ NE DURUYORDUM?

tatlı yapmak için ceviz toplama tarihini bilmediğim için, sadece bir tane koparıp deneyelim dedik. fakat sonra öğrendik ki, ceviz tatlısı yapmak için cevizi 1-20 haziran tarihleri arasında toplamak uygunmuş .dayanamadık, bir haftadır gördüğümüz her ceviz ağacana dalıyoruz. şu ana dek 30 küsür ham ceviz var evde. hedefimiz 100+.

sonuçları anlatacağız. iki hafta içinde...

son olarak buradan kargalardan ve çingenelerden özür diliyoruz. cevizin en iyi müşterisi onlar çünkü ve benimkisi bir nevi onlardan çalmak. kusura bakmasınlar. ben de seviyorum yani...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder